TwitterFacebookYoutubeRSS
  • Inici
  • Palau de l'Abadia
  • Espai Art l'Abadia

Un claustre pels creadors

logoartAl voltant dels dos pisos dels del claustre, sobre les velles pedres, l'art d'avui hi té el seu lloc. L'Espai Art Abadia ofereix una programació regular d'exposicions de creadors contemporanis amb una sòlida trajectòria. El claustre del Palau de l'Abadia embelleix les obres que s'exposen alhora que aquestes embelleixen el claustre.
L'art romànic del s. XIV / XV conviu amb harmonia amb l'art actual.

espaiart

 

Exposicions realitzades

  • 170722. Xavier Escribà.Lànima dels dits-2
    Xavier Escribà - L'ànima als dits
  • 170506. ISIDRE MANILS.Ficcions-2
    Isidre Manils - Ficcions. Fundació Vila Casas
  • 170409. Camí descultures.Refugi dànima-2
    Josep Mª Camí - Refugi d'ànima
  • 161105. Pep Mata. Lugar-es.De-tener-se
    Pep Mata - Lugar-es / de-tener-se
  • 160730. Josep Uclés.Equívocs intelligents
    Josep Uclés - Equívocs Intel·ligents
  • 160717. Enric Pladevall.Escultura
    Enric Pladevall - Pladevall Escultura
  • 160410. Guerrero Medina. La retirada. Exilis
    Guerrero Medina - La Retirada-Exilis
  • 160124. Eudald Alabau. Lescultor de les quatre estacions
    Eudald Alabau - L'Escultor de les Quatre Estacions
  • 160116 centelles
    Agustí Centelles - Retrats de Guerra
  • 151107. Llorenç Melgosa. Detritus
    Llorenç Melgosa - Detritus
  • 151018. Federic Amat
    Frederic Amat - Fil de la Nit
  • 150502. Walltraud Maczassek. Sonido del origen
    Waltraud Maczassek - Sonido del Origen
  • 150207. Mayte Vieta. Cuerpos de luz
    Mayte Vieta - Cuerpos de Luz. Fundació Vila Casas
  • 141031. Josep Ricart. Tessera hospitalis
    Josep Ricart i Rial - Tessera Hospitalis
  • 141019. Emili Armengol. Les tres dimensions de les runes-2
    Emili Armengol - Les Tres Dimensions de les Runes
  • 140621. Josep Guinovart. Albert Ràfols Casamada. Collecció Bassat
    Josep Guinovart & Albert Ràfols Casamada - Col·lecció Bassat d'Art Contemporani
  • 140405. Gerard Sala. Lesperit intangible
    Gerard Sala - L'esperit intangible, pintura i poesia
  • 140330. Joan Pedragosa. Perfecto formae
    Joan Pedragosa - Perfectio Formae
  • 131109. Francesc Artigau. Lentorn pintat
    Francesc Artigau - L'entorn pintat
  • 131020. Cartell Chikako Taketani. Altres silencis
    Chikako Taketani - Altres Silencis
  • 130629. Alfonso Alzamora. Menina. Rojo Rothko
    Alfonso Alzamora - Menina Rojo Rothko
  • 130624. Pep Admetlla. Som enlloc
    Pep Admetlla - Som Enlloc
  • 130202. Surroca. Calidoscopi. Exposició homenatge
    Surroca - Calidoscopi Exposició Homenatge
  • 121103. Josep Vernis. Pintura escultura Vogits
    Josep Vernis - Pintura Escultura Vogits
  • 120907. Francesc Fajula. Una aproximació a la vida
    Francesc Fajula - Una aproximació a la vida
  • 120630. Assumpcio mateu. La mirada del paisatge interior
    Assumpció Mateu - La mirada del paisatge interior
  • 120513. Anna pagespetit
    Anna Pagespetit - Esteles
  • 120423. Miquel Quilez. Rostre i emocio
    Quilez Bach- Rostres i emoció - Expressions facials
  • 111217. Glòria Muñoz. Camins Astrals
    Glòria Muñoz - Camins Astrals
  • 111016. Pere Casanovas. Dependència preexistent
    Pere Casanovas - Dependència Preexistent
  • 110806 Jordi Isern. DSPR
    Jordi Isern - DSPR
  • 110604. Josep Niebla. Àfrica amb la memòria. Obra dura
    Josep Niebla - Àfrica amb la memòria i Obra dura
  • 110402.-David-Casals-3
    David Casals - Memòria del Ter
  • 111218. Quim Domene. Fem llum al magatzem dels llibes
    Quim Domene - Fem llum al magatzem dels llibres i National Geographic
  • 100314. Gerard Sala Armaçala intangible
    Gerard Sala - Arçamala intangible
0
0
0
s2sdefault

Rosa Serra - Classicisme i Contemporaneïtat

Cartell-Rosa-Serra

CLASSICISME I CONTEMPORANEÏTAT

Gaudi estètic. Aquestes escarides paraules defineixen d'allò més les sensacions que provoquen a qui s'acosta a contemplar l'obra escultòrica de Rosa Serra i Puigvert, vigatana per bressol, olotina per cor.

Gratificació visual i sensorial alhora que l'espectador assaboreix degut a la bellesa, i també la sensualitat, d'unes formes que troben en el cos humà -i en el femení ben especialment- el marc idoni on mostrar-se en plenitud. No és d'estranyar que aquestes recreacions, doncs, convidin a la manyaga, a la carícia, tal i com ella mateixa expressa:

«Les dones tenen més formes rodones i a mi m'agraden les formes rodones. I com que tinc la idea que les escultures es puguin tocar...»

I de la mà d'aquests mots descobrim què és allò que s'amaga sota la netedat i simplicitat volguda de les seves escultures, que no és altra cosa que el mestratge tècnic.

Lluny queden els dies en què, al taller de l'escultor Lluís Curós, Rosa Serra s'iniciava en el dur aprenentatge de saber extreure d'un bloc petri o d'un tou de fang, una forma, una figura... I qui havia de dir-li, a en Curós, que la seva deixebla seria, anys a venir, la veu més original i rompedora del llenguatge escultòric olotí i que, a més a més, li conferiria un ressò d'abast global on hi batega, però, l'hàlit del terrer.

Amb la distància del temps, com d'encertat se'ns revela l'elogi que li dedicà al seu dia l'esmolada ploma de Josep Pla:

«Aquesta senyora serà una de les més grans artistes del país!»

Els cisells, en les seves mans, depassen en molt la categoria d'eines per assolir la de gresol, on l'herència de la tradició escultòrica catalana -Clarà, Maillol- es fon amb l'harmonia i proporció dels mestres grecs -Policlet, Praxíteles- i amb el joc contundent de volum-buit propi de la modernitat d'Henry Moore, de qui es confessa deutora i admiradora.

I tot plegat, sense perdre la veu interior del seu tarannà creatiu, ans al contrari: del seu quefer en brolla una gènesi creativa que alena serenitat, tranquil·litat, equilibri. Rotunditat de volum, cert, però també l'elegant sinuositat de les corbes que condueixen a unes creacions nues de tot allò sobrer que en pugui destorbar la placidesa.

Darrerament, a la fredor del marbre o d'altres pedres hi ha sumat la novetat cromàtica i els materials sintètics, com ara les resines, el polièster, àdhuc l'alumini, als quals embelleix amb la vivor i la calidesa dels colors.

Vells i nous materials, polifonia de formes curulles de força, però també delicadament femenines... Un cant de música callada, d'acords silents: heus aquí l'obra de Rosa Serra.

Eusebi Puigdemunt i Puig
Sant Joan de les Abadesses, març 2018

Fotografies de la inauguració:

Rosa-Serra-01

Rosa-Serra-02

Rosa-Serra-03

Rosa-Serra-04

0
0
0
s2sdefault

Més articles...