L’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses ha iniciat un projecte de gran importància per al subministrament d’aigua potable al municipi, que contempla la renovació completa de la canonada en alta entre la captació de la riera de Malatosca i el dipòsit municipal d’aigua potable. Aquesta actuació permetrà millorar la infraestructura i garantir un servei més eficient, sostenible i adaptat a les necessitats actuals.

L’actual canonada, que ha arribat al final del seu cicle de vida i ja no ofereix els estàndards d’eficiència i sostenibilitat actuals, serà substituïda per una nova conducció de polietilè d’alta densitat (PEAD), un material d’última generació que ofereix una major durabilitat i resistència. A més, s’instal·larà una vàlvula de regulació que permetrà controlar automàticament l’entrada d’aigua al dipòsit, evitant la captació innecessària quan aquest estigui ple. Aquesta millora contribuirà a reduir l’impacte en els torrents i en el curs natural de l’aigua, preservant millor l’ecosistema del municipi.

El projecte, que té un pressupost de licitació de 463.665,00 € sense IVA, és finançat en més d’un 90% gràcies a dues subvencions atorgades per l’Agència Catalana de l’Aigua i el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya. 

Les obres, que recentment han estat licitades, tenen un termini d’execució previst de sis mesos, i començaran en les pròximes setmanes. Durant aquest període, es treballarà per minimitzar les afectacions als veïns i veïnes, i s’informarà puntualment de qualsevol incidència o modificació en el subministrament.

Fins a 1 M€ per a la millora de la xarxa d’aigua

A més de la renovació de la canonada, l’Ajuntament també preveu destinar fins a un milió d’euros a la modernització integral de la xarxa d’aigua potable del municipi. Entre les actuacions previstes hi ha la digitalització dels comptadors, una mesura que permetrà disposar d’un major control sobre el consum d’aigua i detectar possibles fuites amb més rapidesa i precisió. Aquest avanç tecnològic s’emmarca dins de les estratègies municipals per adaptar-se als escenaris de sequera i fomentar una gestió més sostenible dels recursos hídrics. L’Ajuntament també està buscant recursos per renovar canonades importants per al subministrament d’aigua, com és la que abasteix d’aigua potable al sector de Cal Gat.

Amb aquesta actuació, l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses reafirma el seu compromís amb la millora dels serveis bàsics i amb la implementació de tecnologies que garanteixin una gestió més eficient i respectuosa amb el medi ambient.