TwitterFacebookYoutubeRSS

El dilluns passat, 18 de gener, els infants escollits per representar l’alumnat de l’Institut-Escola Mestre Andreu al Consistori Juvenil aquest 2021 varen fer la primera sessió de treball a l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses. Fa uns dies, l’alcaldessa de l’anterior -i primer- Consistori Juvenil, Jana Regué, i la tinent d’alcaldia, Mariona Vila, varen explicar als companys i companyes d’aules la seva experiència durant l’anterior legislatura, i també s’ha fet el procés electoral pel qual l’alumnat ha escollit a Mohamadou Sumbudu, Alba Moya, Damià Solà, Sol Lara i Aina Carreras de 5è de Primària, i Marta Palau, Tània Moya, Èlia Pozas, Joana Soler, Èric Farrés i Joan Leandre Costa com a regidors i regidores.

[widgetkit id=218]

Dilluns, els representants varen fer les presentacions, se’ls va entregar la carpeta del consistori amb la documentació i el calendari, es varen visitar tots els departaments de l’Ajuntament i l’Arxiu Històric Municipal. Finalment, varen fer un joc per repassar el que havien après aquell dia, i es va obrir un torn de dubtes i preguntes.

Les pròximes sessions de treball ja serviran per començar a preparar el ple de constitució, on es repartiran les regidories i s’escollirà l’alcalde o alcaldessa. El reglament dicta que ha d’estar compost per 5 alumnes de 5è de Primària i 6 alumnes de 1r d’ESO, equivalents als 11 regidors i regidores del consistori.

L’any passat es va constituir el primer ens que va haver d’afrontar l’època de confinament i se’n va veure afectat, ja que entre les seves propostes hi havia crear un casal per a joves, activitats per la festa major i reprendre l’acampada al pla d’Estràngol, que no varen tirar endavant. Tot i això, varen engegar iniciatives per recomanar llibres per Sant Jordi, per penjar pancartes als balcons per animar els veïns i veïnes, i també varen programar un parell d’espectacles de màgia itinerants per les classes a principi d’aquest curs.

CONSISTORI ARXIUL'arxiver municipal Jordi Roca explica el funcionament de l'Arxiu Històric Municipal